Sembo er en del av Stena Line Travel Group AB og har sitt hovedkontor i Helsingborg. Sembo er ansvarlige for boliger, mens Stena Line Scandinavia AB, respektive HH Ferries Helsingborg AB, er ansvarlige for fergereisen. Sembo formidler også andre transporttjenester som flybilletter, leiebiler og transfer. Både betaling av bolig og transport gjøres til Sembo.
Om det ikke finnes en annen avtale, velger den reisende selv produkter eller tjenester, eller en kombinasjon av dette, fra sortimentet som finnes på hjemmesiden. Ulike vilkår gjelder for bestilling av bolig respektive transport.
Om det er inngått en avtale om pakkereise, gjelder den Norske Reisebransjeforening vilkår for pakkereiser. Sembo har satt statlige reisegarantier til Kammarkollegiet ifølge reisegarantiloven.
Sembo henvender seg til private reisende.
Avtalen er bindende for begge parter når Sembo skriftlig har bekreftet bestillingen og den reisende har betalt et depositum. Dersom depositumet ikke er mottatt innen forfallsdato, har Sembo rett til å anse bestillingen som kansellert.
Kunden har ansvaret for å gi Sembo korrekte kontaktopplysninger, slik at vi kan nå ham med viktige meldinger. Eventuelle endringer må meddeles per e-post. Sembo er ikke ansvarlig får at kunden, på grunn av feil oppgitte kontaktopplyninger, ikke nås med viktig informasjon. Kunden er den personen i hvis navn bestillingen er utført. Vedkommende vil også være betalingsansvarlig for bestillingen.
Hotelleverantørens vilkår
Din bestilling har spesielle vilkår fra hotellevernatøren. Disse er en del av avtalen.
Leiebilleverantørens vilkår
Din bestilling har spesielle vilkår fra leiebillevernatøren. Disse er en del av avtalen.
Hvis dere booker med vår partner Kiwi, er det Kiwi sine lokale vilkår som gjelder
https://www.kiwi.com/no/pages/content/legal.
De kombinerte reisetjenestene du har fått tilbud om, består av et pakkereisearrangement i henhold til direktiv (EU) 2015/2302. Derfor er du dekket av alle EU-rettigheter som gjelder for pakkereiser. Sembo-selskapet/selskapene vil være fullt ansvarlig for å sikre at pakketjenesten utføres fullstendig og riktig. I tillegg er det lovfestet at Sembo-selskapet/selskapene må ha på plass beskyttelse for å refundere betalinger og, når transport er inkludert i tjenesten, for å sikre hjemtransport i tilfelle selskapets/selskapenes insolvens. Alminnelige vilkår for pakkereiser
Bestillingen bekreftes via e-post.
Den reisende er forpliktet til å kontrollere at bekreftelsen stemmer overens med bestillingen. Ved bestilling av flybillett har reisende selv ansvaret for å kontrollere at samtlige navn på billetten samsvarer med opplysningene som står oppført i de reisendes pass.
Ved flybestillinger der tur/retur-reisen består av to separate enkeltbilletter, behandles disse billettene uavhengig av hverandre. Det vises i bestillingsprosessen og på din bestillingsside dersom reisen består av to uavhengige enkeltbilletter. Dersom det blir en endring i reisetid, forsinkelser eller innstilt fly på en av reisene, så kan ikke den reisende endre eller avbestille den andre reisen. Flyselskapet oppfatter dette som to uavhengige reiser.
Sembo reserverer seg for tekniske problemer og prisfeil som er utenfor vår kontroll. Vi forbeholder oss retten til å kontakte kunden for eventuelle endringer i bestillingen som er gjort.
Når Sembo formidler tjenester for et annet firma, er det sistnevnte firma som er ansvarlig for å gjennomføre tjenesten, og det er deres reise- og transportvilkår som gjelder. Sembo kan derfor ikke holdes ansvarlig for tidtabellendringer, avlyste fly eller ferger, bagasje, konkurser eller andre hendelser som er knyttet til selve gjennomføringen. Eventuelle krav som oppstår på grunn av mangler i gjennomføringen skal leveres direkte til leverandøren.
Betaling skjer ved bestilling om ikke annet er oppgitt.
Reisen kan betales med Bankgiro, nettbank, Visa, Master- og Eurocard eller Captum (delbetaling eller faktura).
Hvis den reisende velger å betale via betalingsleverandøren Captum (faktura eller delbetaling), inngås en avtale mellom den reisende, Stena Line Travel Group (Sembo) og Captum. Avtalen trer i kraft når den reisende har gjennomført bestillingen og klikket på "Betal", Stena Line Travel Group betrakter deretter bestillingen som betalt i sin helhet. Faktura sendes fra Captum per post til oppgitt adresse.
Fullstendige vilkår for Captum
Sembo forbeholder seg retten til å nekte kortbetaling dersom det foreligger mistanke om kortbedrageri. Ved mistanke om bedrageri, kan det kreves at betaleren viser legitimasjon ved betaling.
Forlenget betalingstid
Med “Forlenget betalingstid” utsetter du betalingen og kan betale når det passer deg bedre. Du betaler kun 10% av totalprisen i depositum, likevel minimum kr 500 pluss eventuelle avgifter for valgte tilleggsprodukter. Depositumet skal være betalt til Sembo senest 7 dager etter bestillingen.
Endelig betaling skal være innbetalt til Sembo senest:
Hotell/leiebil/transfer/inngangsbilletter senest 15 dager før avreise
Leilighet/hytte/feriehus senest 35 dager før avreise
Flybilletter
Betales direkte ved bestilling. Bestillingen er bindende når billetten er betalt og kan deretter ikke avbestilles.
Fergebillett ”Economy”
Betales direkte ved bestilling
Spesialkampanjer
Hvis du utnytter noen av Sembos/Captums spesialkampanjer, f.eks. "Kjøp nå, betal i april", gjelder vilkår for spesialkampanjer. Disse vilkårene gjelder kun kredittkjøpet som omfattes av kampanjen.
Nåværende vilkår for spesialkampanjer er følgende:
Betalingsvilkår: Betales ved det tilfellet som oppgis ved kjøpet
Oppstartsavgift: 0 SEK
Administrasjonsavgift: 29 SEK
Kredittrente: 0%
Avbestillingsvilkår: Bindende kjøp - Ingen tilbakebetaling Kjøper du "Avbestillingsforsikring" eller "Fri avbestilling" i forbindelse med bestillingen gjelder forsikringens avbestillingsvilkår også ved "Captum kampanje".
Prisene for våre produkter og tjenester vises på hjemmesiden.
Prisene kan endres/oppdateres, men det påvirker ikke allerede godkjente bestillinger.
Ved åpenbare prisfeil forbeholder Sembo seg retten til å korrigere til korrekt pris på hjemmesiden OG på bestillinger som er godkjent med feilaktig pris. Dersom dette skjer, vil Sembo avhengig av tilgjengelighet, tilby deg muligheten til å beholde bestillingen til korrekt pris, eller avbestille uten kostnad. Sembo reserverer seg mot å tilby deg produkter eller tjenester med åpenbare prisfeil, og det også etter at du har fått en bestillingsbekreftelse.
Servicepakke er en service som vi tilbyr våre kunder. Den reisende bestiller servicepakken samtidig med bestilling av flybilletten. Det er også mulig å legge til servicepakke når som helst før avreise eller mens du er på reise
Servicepakke inkluderer følgende:
Eventuelle afgifter/gebyrer fra flyselskabet kommer i tillæg til prisen. Der er ingen refusion af servicepakken, hvis rejsen indstilles eller ønsket/ene ikke kan bekræftes af flyselskabet.
Hvis der er mindre end 3 dage til afrejse anbefaler vi, at du kontakter os via telefon eller e-mail for at oplyse os om dine ønsker. Vær opmærksom på at ønsker som kommer mindre end 72 timer før afrejse ikke kan bekræftes.
Passagerer med alvorlige madallergier skal kontakte flyselskabet direkte og oplyse dem om alle relevante information.
Har du en bestilling uden Servicepakke henviser vi dig til flyselskabets hjemmeside. Den giver begrænset hjælp til disse bestillinger. Flere gebyr kan forekomme fra Sembo eller tredjepartsleverantører.
Reisende kan beskytte seg mot avbestillingsgebyr ved sykdom, ved å tegne en avbestillingsbeskyttelse.
Avbestillingsbeskyttelsen kan kun tegnes i bestillingsøyeblikket og kan ikke endres etter at avtalen er inngått.
Reisende som har tegnet avbestillingsbeskyttelse kan, mot fremleggelse av gyldig legeattest, avbestille reisen helt frem til øyeblikket reisen starter, mot en egenandel tilsvarende 5 % av bestillingsbeløpet. Avbestillingsbeskyttelsen gjelder ved akutt sykdom, ulykke eller dødsfall som gjelder den reisende selv, reisendes ektefelle/partner/samboer, barn, søsken, eller personen som den reisende har bestilt reisen med, som oppstår før avreise, men etter at avtalen har blitt bindende. Avbestillingsbeskyttelsen gjelder ikke for komplikasjoner under svangerskapet, etter den 30. svangerskapsuken. Legeattesten skal fylles ut på et eget skjema som kan hentes her og skal være Sembo i hende senest 14 dager etter avbestillingsdatoen. Legeattester som mottas på et senere tidspunkt, blir ikke behandlet. Avbestillingsbeskyttelsen gjelder også ved oppsigelse pga overtallighet, eller ved hendelse av en slik art at den reisende ikke med rimelighet kan gjennomføre reisen. Attesten må være Sembo i hende senest 14 dager etter avbestillingsdatoen.
Egenandelen tilsvarer 5 % av det totale bestillingsbeløpet og kostnaden for avbestillingsbeskyttelse er 5 % av bestillingsbeløpet, dog minst 198 kroner og hvis bestillingen inkluderer fly minst 198 kroner per person. Ved fastsettelse av prisen for reisen er det ikke inkludert i prisen hva de reisende har betalt for avbestillingsbeskyttelsen.
Reisende som har tegnet "Gratis avbestiling" kan når som helst avbestille overnatting uten ekstra kostnad. Avbestillingen må gjøres senest 48 timer før oppgitt innsjekkingstid. Avgiften for Gratis avbestilling blir ikke refundert. For å avbestille overnattingen kontakter du oss via telefon eller send en e-post til sembo@sembo.no og oppgi ditt bestillingsnummer.
Kostnaden for avbestillingsbeskyttelse PLUS er 7 % av det totale bestillingsbeløpet, dog minst 298 kroner. Kostnaden for avbestillingbeskyttelse PLUS refunderes ikke ved avbestilling. Ved fastsettelse av prisen for reisen er det ikke inkludert i prisen hva de reisende har betalt for avbestillingsbeskyttelsen.
Avbestillingsbeskyttelse PLUS tilbys kun på utvalgte boliger.
Reisedokumenter sendes via e-post, etter at Sembo har mottatt full betaling. Dersom den reisende ikke har mottatt dokumentene senest 7 dager før avreise, skal Sembo kontaktes omgående.
Salgspersonalets forpliktelser skal fremgå i reisedokumentene for å kunne påkreves.
Flybillett som ikke brukes til utreise kan heller ikke brukes til returreise.
Den reisende har selv ansvaret for å ordne med alle nødvendige formaliteter i forbindelse med reisen, f.eks. pass, visum, vaksinering og forsikring. Sembo er ikke ansvarlig for kostnader som skyldes mangler i reisendes formaliteter.
Vi anbefaler at reisende tegner en reiseforsikring. I samarbeid med Solid, tilbyr vi reiseforsikring. Reiseforsikring kan tegnes/avbestilles uten ekstra kostnader helt frem til avreisen.
Avbestillinger kan gjøres direkte på "Min side" hvis du kun bestilte overnatting. Der ser du også eventuelle avbestillingskostnader. For andre kanselleringer, inkludert flyreiser eller ferge, gjøres dette via telefon: 042-37 85 00 i Sembos åpningstider, for åpningstider klikk her.
Avbestillingen bekreftes av Sembo via e-post.
Hvis en bestilling inneholder flere forskjellige produkter, gjelder den respektive avbestillingsregelen per produkt. Dersom bestillingen inkluderer ferge og overnatting, forbeholder transportøren seg retten til å belaste den vanlige prisen for fergen dersom overnattingen kanselleres.
Siden avbestillingsvilkårene kan avvike fra produkt til produkt, og ofte bestemmes av forholdet mellom bestillingsdagen og ankomstdatoen, gjelder alltid vilkårene og betingelsene i bestillingsbekreftelsen på "Min side".
Avbestillingsvilkårene for overnattingssteder er også oppgitt på vår hjemmeside i forbindelse med pris- og rombeskrivelsen. Vi anbefaler at du leser disse vilkårene og betingelsene nøye før du bestiller.
Vi hjelper deg gjerne med endringer i den grad leverandøren tillater det. Kostnaden per endring er minimum 200,–.
Avbestilling: Ferge med Stena Line |
|
Economy |
Ingen tilbakebetaling |
Flexi/Premium/Kampanje |
|
15 dager eller mer |
0 % av prisen |
14-1 dager |
50 % av prisen |
Avreisedagen eller senere |
100% av prisen |
|
|
Endringer og tillegg: Ferge ved Stena Line |
|||
Regler ved endring |
Economy |
Flexi/Kampanje |
Premium |
Endring av navn, adresse, telefonnummer etc. |
Ingen avgift. |
Ingen avgift. |
Ingen avgift. |
Endring av rute eller tid for avreise. |
Ny pris beregnes + 500 kr Endringsavgift. |
Ny pris beregnes. Ingen avgift. |
Ny pris beregnes.Ingen avgift. |
Endring av type kjøretøy. |
Ingen avgift. |
Ingen avgift. |
Ingen avgift. |
Tillegg på en bestilling f.eks. en ekstra lugar uten å endre linje, dato eller avgangstid. |
Ny pris beregnes. Ingen avgift. |
Ny pris beregnes. Ingen avgift. |
Ny pris beregnes. Ingen avgift. |
Endringsavgift gjelder pr vei og tilfelle. Ved endring via telefon tillkommer 100 kr /endring, gjelder Flexi- og Premium Endring via vår nettside kan foretas frem til 2 timer før avreise uten kostnad. Ved endring til en annen avgangstid/avgangsdag kan prisen endres. |
|||
|
Avbestilling, endringer og tillegg: Scandlines Helsingborg-Helsingör |
|
Avbestilling |
Ubrukt, alternativt delvis brukt billett, tilbakebetales. Avbestillingsavgiften er 10%, minst kr 100. |
Endring |
Prisendring pga. endring til dyrere avgang, betales ved endringstilfellet. Ved prisendring pga. endring til billigere avgang, tilbakebetales differansen, men det gjøres fradrag for endringsavgift. Endringsavgiften er 10%, minst kr 100. |
Avbestilling, endringer og tillegg: Scandlines Helsingborg-Helsingör /Store Belt |
|
Avbestilling |
Ubrukt, alternativt delvis brukt billett, tilbakebetales. Avbestillingsavgiften er 10%, minst kr 100. |
Endring |
Prisendring pga. endring til dyrere avgang, betales ved endringstilfellet. Ved prisendring pga. endring til billigere avgang, tilbakebetales differansen, men det gjøres fradrag for endringsavgift. Endringsavgiften er 10%, minst kr 100. |
Avbestilling, endringer og tillegg: Kombibillett Scandlines fra Helsingborg via Rødby-Puttgarden/Gedser-Rostock |
|
Avbestilling |
Ved avbestilling frem til 5 dager før avreise tilbakebetales 100%. Ved avbestilling 1-4 dager før avreise tilbakebetales 50%. Ved helt ubrukt billett og avbestilling avreisedagen eller senere, tilbakebetales 20% (gjelder opp til 3 mnd. etter planlagt avreise). Avbestillingsavgift er kr 100. Delvis brukt billett tilbakebetales ikke. |
Endring |
Prisendring pga. endring til dyrere avgang, betales ved endringstilfellet. Ved prisendring pga. endring til billigere avgang, tilbakebetales differansen, men det gjøres fradrag for endringsavgift. Endringsavgiften er 10%, minst kr 100. |
Avbestilling: Fly |
|
Etter betaling |
100 % av prisen |
Endringer og tillegg: Fly |
|
Kostnad for endringer, f.eks navnendring. Forutsatt at flyselskapets regler tillater denne endringen |
fra kr 495, ‑/+flyselskapets avgift/billett |
Flybilletter er personlige. Navn og dato på flybilletter kan generelt ikke endres. Billetter som på grunn av dette ikke kan brukes, vil ikke bli refundert. |
|
Seating service -Reservere sete Når bestillingen er betalt sender vi ditt ønske til flyselskapet. Det kan tilkomme avgifter fra flyselskapet. Vi kan ikke reservere seteplass på en bestemt rad, med ekstra benplass eller ved nødutgang. Flyselskapet har rett til å endre plasseringen ombord uten å varsle oss eller deg som reisende. Sete kan vanligvis ikke reserveres på tilslutningsfly når du har flybilletter til andre verdensdeler (Dvs. sete kan vanligvis ikke reserveres på flyturer innenlands eller i Europa, når sluttdestinasjonen er i en annen verdensdel). Vi kan ikke garantere at det ønskede sete blir bekreftet av flyselskapet. Selv om flyselskapet ikke kan gi deg det ønskede sete, blir ikke seating service tilbakebetalt. |
|
|
Avbestilling og endringer |
|
Senest 24 timer før uthenting av bilen 0% av prisen Mindre enn 24 timer før uthenting av bilen 100% av prisen |
|
Endringer mindre enn 24 timer før uthenting likestilles med avbestilling og ny bestilling. Endringer kan medføre at prisen endres.
Sembos gebyr kommer i tillegg og utgjør kr 200 pr endring/avbestilling.
|
Barn og spedbarn regnes som en person i alle transportbestillinger Hvis du reiser med spedbarn, anbefaler vi deg å ta med eget barnesete.
Bagasjen er regnet etter vanlige flyrestriksjoner: 1 koffert og 1 håndbagasje per person. Spesialbagasje som sykler, golfbager etc. må bestilles på forhånd og medfører en ekstra kostnad.
Antall passasjerer som viser på denne bekreftelsen, er det antall passasjerer transfer-tjenesten er bestilt og betalt for. Du MÅ ta med verdikupongen for transfer-tjenesten, denne sendes separat til din e-post.
Avbestilling og endringer: Transfer |
|
Innen Europa |
|
Senest 24 timer før bestilt transfertid |
0% av prisen |
Mindre enn 24 timer før bestilt transfertid |
100 % av prisen |
Utenfor Europa |
|
Senest 48 timer før bestilt transfertid |
0 % av prisen |
Mindre enn 24 timer før bestilt transfertid |
100 % av prisen |
Endringer mindre enn 24 t. (innen Europa) / 48 t. (utenfor Europa) likestilles med avbestilling og ny bestilling. Endringer kan medføre at prisen endres.
Sembos gebyr kommer i tillegg og utgjør kr 200 pr endring/avbestilling.
Sembo kan ikke holdes ansvarlig for evt. ombestillinger, tidstabellforandringer eller innstilling av fly/ferge.Reisende er selv ansvarlig for å kontrollere eventuelle tidstabellforandringer før avreisen. Vi kan heller ikke stilles til ansvar for innstilte reiser på grunn av miljøkatastrofer, krigshandling, streik eller andre uforutsigbare hendelser. Hvis den reisende blir rammet, skal eventuelle krav rettes i henhold til flyselskapet/transportørens reisevilkår. Vi følger det aktuelle flyselskapets policy når det gjelder tidsplanendringer og innstilte fly, så langt det er mulig. Hver endring eller avbestillingsforespørsel vil være gjenstand for en administrasjonsavgift per billett.
Sembo forbeholder seg retten til å henvise kunden til et likeverdig eller bedre boalternativ i de tilfeller der det foreligger omstendigheter som vi ikke råder over. Den reisende vil da snarest få beskjed om det nye alternativet. Den reisende har rett til å trekke seg fra avtalen dersom endringen viser seg å være en vesentlig ulempe, i så tilfelle må Sembo bli underrettet om dette innen rimelig tid, slik at han umiddelbart kan få refundert det han har betalt for overnattingsstedet. Hvis endringen innebærer en forverring av situasjonen, er reisende berettiget til prisavslag.
Oppstår det, etter at avtalen ble bindende, en kostnadsøkning for Sembo, har Sembo hvis prisøkningen skyldes endringer i transportkostnader, skatter eller tollavgifter, rett til å øke prisen på reisen med et beløp tilsvarende kostnadsøkningen.
Både den reisende og Sembo har rett til å trekke seg fra avtalen dersom det, etter at avtalen har blitt bindende for partene, på eller i nærheten av reisemålet eller langs den planlagte reiseruten inntreffer katastrofer, krigshandlinger, generalstreik eller andre viktige hendelser, som vesentlig påvirker gjennomføring av reisen eller forholdene på reisemålet ved det tidspunktet reisen skal gjennomføres. For å avgjøre om hendelsen er av så alvorlig karakter, skal sakkyndige myndigheter rådspørres.
Den reisende er forpliktet til å overholde de ordensregler som gjelder for hotell etc. og oppføre seg slik at medreisende eller andre ikke blir forstyrret. Hvis den reisende på vesentlig måte bryter disse reglene, har Sembo rett til å heve avtalen. Den reisende er ansvarlig for skader forårsaket av uaktsomhet, for eksempel ved å unnlate å følge gjeldende regler og forskrifter.
Den reisende kan ikke påberope feil hvis Sembo ikke blir underrettet innen 72 timer etter at feilen blir oppdaget. Hvis den reisende forlater boligen uten å underrette Sembo vil reklamasjonsretten bortfalle.
Reklamasjoner og evt. erstatningskrav skal være Sembo i hende innen 60 dager etter at leieperioden er utløpt. Skriftlig reklamasjon er ønskelig. Reklamasjoner som mottas senere vil ikke bli behandlet.
Sembo og den reisende bør forsøke å løse tvister som oppstår i forbindelse med tolkningen eller tillempningen av denne avtalen gjennom forhandlinger. Kommer ikke partene til enighet, kan tvisten prøves for Den allmenne reklamasjonsnemnden.
Ved formidlende tjenester er det aktuelle reiseselskapet ansvarlig for oppfyllelse av service, og eventuelle krav på grunn av mangler i servicen leveres dit.
Stena Line Travel Group stiller reisegaranti for opptil 40 millioner kroner hos Kammarkollegiet. Du får mer informasjon om reisegarantien på Kammarkollegiets hjemmeside, www.kammarkollegiet.se. Reisende som kun har kjøpt bolig eller transport dekkes ikke av reisegarantien.
Det kan tilkomme en lokal flyplassavgift på flyplassen. Den betales i lokal valuta og kan bli endret på kort varsel. Avgiften innkreves av de respektive lands luftfartsmyndigheter. Sembo kan ikke kontrollere avgiften og refunderer ikke utgiftene.
Det kan tilkomme kostnader for transfer og overnatting ved en eventuell mellomlanding. Sembo er ikke ansvarlig for disse utgiftene og heller ikke for kostnader som kan tilkomme på grunn av endrede flytider.
Reisende har selv ansvaret med å sette seg inn i hvilke regler som gjelder for bagasje hos flyselskapet han skal bruke. Informasjon om ekstra bagasje (mål og vekt) må fremsettes ved bestillingen, og bekreftes avhengig av om det er tilgjengelig plass. Flyselskapene vil vanligvis kreve en kostnad for ekstra bagasje, og betaling foregår ved innsjekking.
Sembo er ikke ansvarlig for tapt eller skadet bagasje. Tap- eller skademelding skal gjøres direkte på flyplassen, hvor en skaderapport (såkalt PIR-rapport) skal opprettes.
For reisende under 18 år kreves en spesiell attest der formynder gir sitt samtykke til reiseavtalen. I visse tilfeller vil aldersgrensen heves. Den reisende er ansvarlig for å sjekke dette ved bestilling.
Miljøavgifter og lokale turistskatter ilegges på visse reisemål. Skatten fastsettes av de lokale myndighetene og betales av reisende direkte til resepsjonen/nøkkelkontoret.
Sembo kan ikke gjøres ansvarlig for at restauranter, bassenger osv. er stengt, eller for evt. stengning av veier, butikker, heiser og lignende, som skulle inntreffe etter at informasjonen er publisert og heller ikke for andre hendelser som ligger utenfor Sembos kontroll.
Sembo garanterer ikke at ferieboligene er egnet for allergikere og andre spesielt ømfintlige personer, og vi kan heller ikke garantere at en bolig er handikapvennlig.
Vi reserverer oss mot endringer i valutakurser og åpenbare trykk- og publikasjonsfeil.
Noen hotelltekster er importert fra samarbeidspartneres hotellbanker. Disse tekstene er ikke kvalitetskontrollert på samme måte som hotell merket med «Nøye utvalgt». Sembo reserverer seg derfor mot åpenbare feil i disse tekstene, og kan heller ikke holdes ansvarlig for innholdet. Importerte tekster oppdateres kontinuerlig og kan derfor variere over tid.
Resort Fee & Club Card. En del hotell/leilighetshotell krever "Resort Fee" eller "Club Card". Disse er obligatoriske og må betales på stedet. Avgiftene gir tilgang til ulike fasiliteter som f.eks. solsenger, handduker, strandservice, treningsrom, parkering, shuttlebuss og/eller diverse aktiviteter. Resort Fee er veldig vanlig i USA, Mexico og Karibia. Club Card er vanlig i Europa, f.eks. i Italia. Ettersom avgiftene varierer gjennom året (høysesong/lavsesong) og av og til kan være inkludert i prisen, har Sembo ikke mulighet til å spesifisere hva som gjelder for det enkelte hotell. Avgiftene kan variere mellom 5-60 $/€ pr natt og avhenger av antall personer og/eller antall rom/leiligheter.
For en forsvarlig behandling og beskyttelse av personopplysninger, følger vi personopplysningsloven (PDA) og de prinsippene for god praksis som gjelder på området.
Når du går inn på Sembos nettside for å bestille reise, vil du bli bedt om å oppgi dine personlige opplysninger. Typen personlig informasjon som samles inn er vanligvis navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse, og noen ganger også personnummer.
Informasjonen vi samler inn blir brukt til følgende formål: Å kunne tilby en trygg og enkel bruk av nettstedet vårt. Å kunne kommunisere via e-post eller postforbindelse med tilbud og katalogutsendelser.
For å kunne tilby et fleksibelt og lettanvendelig nettsted bruker vi cookies. En cookie er en liten mengde data som sendes til din nettleser fra nettserveren på nettstedet du besøker og som lagres på harddisken din. Hvis du ikke er enig i at Sembo lagrer cookies på din datamaskin, må du slå av behandlingen av cookies i nettleseren din. Dette gjøres i sikkerhetsinnstillingene. Legg merke til at blokkeringen av cookies vil føre til at bestillingen av våre reiser ikke kan bli korrekt gjennomført. I så tilfelle henviser vi deg til vår telefonbestilling på 22 16 51 00.
Våre nettsteder inneholder lenker til andre nettsteder på Internett. Vi kan ikke ta ansvaret for forvaltningen av personlig informasjon på disse nettstedene, men oppfordrer besøkende til å dra nytte av de retningslinjer som gjelder for hvert nettsted.
Har du spørsmål om vår håndtering av personopplysninger, send en e-post til sembo@sembo.no, eller skriv til Sembo, Box 1324, 251 13 Helsingborg, Sverige. Du har rett til å be om informasjon om hvilke opplysninger vi har om deg (en gang per år). Videre kan du alltid kontakte oss dersom du ønsker å korrigere, slette eller blokkere dine personlige data. Av sikkerhetsgrunner vil du da måtte oppgi ditt personnummer. Det vil alltid følge med en klikkbar lenke i våre e-postmeldinger der du kan avbryte utsendelsene.
Sembo er behandlingsansvarlig for den personlige informasjonen som samles inn. Vi selger ikke personlig informasjon videre til andre foretak. Men i noen tilfeller deler vi informasjon med leverandører og samarbeidspartnere i forbindelse med reiser.
Vern av personopplysninger og personlig integritet har svært høy prioritet i Sembo. Vi beskytter omhyggelig personlige opplysninger mot uautorisert tilgang, tap eller forfalskning.
Sembo kan oppdatere og endre disse retningslinjene. Vi anbefaler derfor at du regelmessig sjekker om det er foretatt endringer før personlig informasjon oppgis.
Certain airlines require you to add passport information and complete check in prior to your flight. We advise that you check directly on the airlines website to ensure you complete all required actions before arriving at your departure airport. If the required information and actions are not completed you may be charged additional fees at the departure airport (Any charges incurred at the airport will not be reimbursed).
Vi tilbyr ikke bestilling av billetter til mindreårige som reiser uten medfølgende voksen. Barn under 18 år må bestilles og reise i selskap av en voksen. Visse land og flyselskaper nekter innreise for barn under 18 med mindre de følges av en verge. Vær oppmerksom på at visse flyselskaper krever at barn under 18 år skal kunne fremvise fødselsattest ved reise.
For hver natt du bestiller og bor på godkjent overnatting i Sembonus-programmet, mottar du et stempel. Når du har samlet 10 stempler, betyr det at du får en bonusnatt på valgfri overnatting i Portalen. Maksverdien på bonusnatten er basert på de 10 gyldige stemplene som ligger til grunn for bonusnatten, og tilsvarer gjennomsnittsprisen per natt for de 10 nettene du har samlet stempler for. Bonusnatten inkluderer ikke eventuelle kostnader som betales på stedet.
Du mottar ikke stempler på bestillinger som gjøres med en rabattkode.
Du samler stempler på bestillinger gjort etter 2021-01-18.
Programmet retter seg mot, og kan bare brukes av privatpersoner som har registrert seg i programmet. Bedrifter og foreninger eller andre grupper kan ikke delta.
For å motta stempler må du være logget inn på kontoen din som er koblet til programmet når du gjennomfører bestillingen. Det er bare denne kontoen som mottar stempler. Andre gjester mottar ingen stempler.
Sjekk hvor mange stempler du har samlet ved å logge deg inn på kontoen din i Portalen.
Det gis ingen stempler i forbindelse med bestillinger med bonusnetter.
Stempler og bonusnetter kan ikke løses inn mot kontanter.
I tilfeller der bonusnatten er billigere enn bonusnattens maksimale verdi, vil du ikke motta mellomlegget i kontanter eller på andre måter. I tilfeller der du bruker bonusnatten på en bestilling som koster mer enn den maksimale verdien på bonusnatten, må du betale mellomlegget.
Bruk av bonusnetter kan ikke gjøres på bestillinger gjort med en rabattkode.
For bonusnetter gjelder ordinære avbestillingsregler. Hvis du avbestiller en bonusnatt som ikke har et avbestillingsgebyr, blir bonusnatten ført tilbake til kontoen din. I de tilfellene der det påløper et avbestillingsgebyr på hele eller deler av bestillingsverdien, anses bonusnatten som brukt.
Hvis ingen kjøp eller innløsning skjer i løpet av 12-måneders perioden, utløper alle stempler på kontoen din.
Vi kan når som helst endre vilkårene i programmet. Programmet er gyldig inntil videre, men hvis vi velger å avslutte programmet, har du 90 dager på deg til å bruke opptjente stempler. Etter 90 dager har du ikke rett til kompensasjon for opptjente stempler.
Updated 2021.01.18 DOA